Header Ads

Bersin tak semestinya selsema, sakit tak semestinya bala..


alhamdulillah...syukur apa yang berlaku.....bukan mudah mencari keredhaanNya,bukan mudah untuk meredhakan apa yang terjadi...pernah terdengar, kekadang redha itu lebih baik dari sabar..wallahhualam...nikmat diberi, ditarik satu pasti tak senang duduk..biar sekecil mana pun nikmat itu aku bersyukur padaNya....seminggu dua lepas time pergi kerja, aku eksiden terlanggar kereta depan.....aku pun tak tau apa yang tengah aku fikirkan time tuh, mengelamun atau tak aku tak pasti, yang pasti aku dengar berdentum...Ya Allah, nasib baik tak berapa cedera, kepala terhantuk ja, kaki aku pulak sakit sebab impact langgar tuh...pening kepala dan sakit kepala seharian...nak dijadikan cerita ,orang yang aku langgar adalah kawan kepada kawan aku...kumpulan band music moonlight (indie label)..alhamdulillah, senang citer tak perlu polis terlibat, settle mcm tuh ja..apa2 pun aku kena ganti rugi kereta dia...kereta aku?biarla dulu, janji orang yang aku langgar tuh happy sebab dah dpt bumper kereta yang baru...kereta aku, biarlah dulu..asalkan boleh usung orang tua aku ke spital sudah...ada masa dan rezeki ,aku make up ko nanti yer kereta...= )

apa yang aku nak cerita nie bukan apa, dalam kesusahan dan halangan di beri ,Allah beri pulak kesenangan dalam urusan aku....tak perlu aku bertekak tgh jalan...kurang-kurang tak terkeluar ayat-ayat yang tak sedap di dengar.....biar pun duit aku kopak,tapi aku redha dan sabar...biarpun bukan salah aku, undang-undang malaysia nie sapa langgar belakang dia yang salah...adil atau tak...?wallahhualam...bersabar dan redha, pahala ganjarannya....rasanya hari nie dah start aku selsema..byk kali lak bersinnya...= )...satu nikmat paling berharga,nikmat menghirup udara tanpa ada sekat2 kat hidung...= )....kejap lagi bersukan kat xtream park,biar peluh byk2....

terpandang satu post sahabat kat facebook bila dia tak berapa sihat...ayat tuh antara amalan nabi 3kali pagi dan 3 kali petang...semoga menjadi amalan untuk semua, untuk aku juga...


Allahumma 'afini fi badani,Allahumma 'afini fi sam'i,Allahumma 'afini fi basori.

maksudnya : Ya Allah sihatkan badanku,Ya Allah sihatkan pendengaranku,Ya Allah sihatkan penglihatanku,Amin




"Rebutlah oleh kamu LIMA sebelum LIMA: 
Hidup sebelum Mati, Sihat sebelum Sakit, 

Lapang sebelum Sibuk, Muda Sebelum Tua
 
dan Kaya sebelum Miskin".

sama-sama kita amalkan....

No comments

Theme images by sebastian-julian. Powered by Blogger.