Header Ads

Hina kah aku isterimu yang sah!!!!!!!!!




Situasi : sepasang suami isteri sedang berjalan-jalan menikmati udara segar di taman...

isteri : suamiku,aku ingin bertanya kepadamu....boleh kah?
suami : apa salahnya,bukan sedikit tapi biar sejuta kali pun akan ku jwb pertanyaan mu itu...

isteri dgn muka berbung-bunga pun bertanya kepada suaminya.....

isteri : suamiku, tidak aku nafikan segala perngorbananmu selama ini susah untuk ku balas sekiranya kita bertukar tempat....layananmu,kasih sayangmu,senda guraumu,pasti tak dpt aku membalasnya untukmu hingga akhir hanyatku,dan setiap kalinya kau pentingkan aku dari dirimu sendiri...........tapi...

sambil berlinangan airmata,si isteri meneruskan soalannya......
                                                                   


isteri : tapi.......kenapa dalam segala hal,kau tempatkan aku di sebelah kananmu,kau puji diriku,kau buatkan aku seperti seorang puteri.....namun,bila mlm tiba,bila kita berjalan berdua....kau tempatkan aku di sebelah kirimu.........di sebelah kirimu...!!!aku ingin bertanya padamu suamiku,hina kah aku tatkala mlm menjelma,hinakah aku bila berjalan berdua dgnmu..hinakah aku hingga kau menempatkan aku di sebelah kirimu walhal aku adalah isterimu yg sah,dunia dan akhirat...!!!....

dgn nada sedikit tinggi isterinya telah meluahkan apa yg terbuku di hati.......lalu dgn lemah lembut si suami berkata....

suami : wahai isteriku...tak pernah terlintas di hati ku atau di kepala ku untuk berkata demikian...ketahuilah kau lah segalanya bagi diriku......jgn sekali berkata demikian...setiap siang hari kita bersama,ku tempatkan kau di sebelah kanan ku kerna kau adalah yg terpenting dlm hidup ku,sehinggakan kau kuangkat dalam hatiku sebagai penenag jiwaku dan fikiran ku....namun ketahuilah isteriku,seorang wanita asalnya adalah dari rusuk kiri seorang lelaki,setiap hari kita bersama kau kuletakkan di sebelah kanan ku...namun bila mlm menjelma,salahkah aku menempatkan mu di sebelah kiriku iaitu di tempat asalmu ,supaya dpt ku rasakan kejadianmu supaya dpt aku bersyukur di atas anugerah tuhan,iaitu dirimu menjadi milikku didunia,dan aku berharap kau juga menjadi bidadariku disana kelak.....................

si isteri lalu tergamam,tanpa bicara dikucup tgn suaminya sambil air mata bercucuran.....dan si suami lembut mencium dahi isterinya dgn lembut...selambut kata-katanya kepada isterinya.....dan mereka berlalu tanpa berkata apa2,namun gengaman erat tgn sisuami sudah memadai bagi isteri mengetahui,dirinya adalha yg tgerpenting dlm hidup suaminya...........




No comments

Theme images by sebastian-julian. Powered by Blogger.